Icon branding flame

Branding

Voor het maken of verfrissen van jouw huisstijl, kun je bij mij terecht. Ik probeer een stijl te creëren die past bij jouw merk. Daarvoor ga ik op onderzoek uit. Want ondanks mijn creatieve meesterbrein, zit ook ik soms met de handen in het haar. Ik heb handvatten nodig. Dat is waar ik naar opzoek ga. Dit is vooral omdat het belangrijk is dat het ergens op slaat. Een huisstijl is niet als een kunstwerk, dat jouw smaak kan zijn of niet. Er moet een gedachte achter zitten en matchen bij het merk.

Neem bijvoorbeeld EGES Dyslexiezorg waar ik de huisstijl compleet voor heb vernieuwd. Het logo, de stijl en de vormgeving van producten werden daarvoor gemaakt door Simon, de eigenaar van het bedrijf. Eigenlijk was er ook geen logo. Het logo dat gebruikt werd, was een woordmerk in het font (jawel!) Comic Sans. Daar moest iets aan gebeuren. En dat was dus niet omdat Comic Sans ‘niet mooi’ is. Daarover zijn de meningen natuurlijk verdeeld. Maar past het bij het merk? Daar gaat het om.

Daarover heb ik lang getwijfeld. EGES is namelijk een praktijk voor kinderen met dyslexie en leerproblemen. Op basisscholen kom je het font vaak tegen, ontdekte ik tijdens mijn onderzoek. Uiteindelijk heb ik een font gekozen dat past bij het merk door de afgeronde, vriendelijke vormen van de letter (zoals ook Comic Sans heeft). Comic Sans heeft al een bepaald imago. Daardoor is er het risico dat de ouders, die opzoek gaan naar een praktijk voor hun dyslectische kind, het bedrijf niet serieus zouden nemen.

Het logo van EGES Dyslexiezorg